Délka hry: 7 hodin včetně přípravy a reflexe

Počet postav: 9 (4 muži, 4 ženy, 1 obojetná)

Registrační poplatek:  550 Kč dospělí, 450 Kč studenti

Kdy?

1. běh: 27. 7. 2024 (sobota) v 15:00
2. běh: 17. 8. 2024 (sobota) v 15:00



Kde?

Brno – hra se bude odehrávát za pěkného počasí na soukromé zahradě kousek od Brna. Přesná lokace bude upřesněna hráčům. Lze dojet autem, ale jede tam i rozumě autobusová doprava. Je možné přespat do druhého dne.

Registrace spuštěna!

Po vyplnění registračního dotazníku očekávejte email s potvrzením do dvou týdnů.

Larp Vesnice se odehrává ve fiktivním světe v době před nástupem civilizace. Lid vesnice žije uprostřed nebezpečného území a jeho jediná naděje spočívá ve vzájemné důvěře a pomoci. Společenství je prvořadé, každý jedinec nepostradatelný. Cestou k jednotě jsou rituály, tance a zvyky.  Vesnice je hra o jedincích a pospolitosti, tradicích a změně, jednotě a individualitě. Vtáhne vás do vztahů rodičů a dětí, sourozenců i blízkých přátel. Půjde v ní především o vaše  prožívání a jeho dramatické ztvárnění, hra nejde prohrát nebo vyhrát.

Skupina a prostor, slova a gesta, mimika a pohyb, to všechno je součástí podstaty světa Vesnice a s tím vším se budete před hrou i v průběhu hry učit pracovat. Co se ale stane, když něco z toho zmizí?

Ve hře můžete být vedeni mimo svou komfortní zónu. Součástí jsou vzájemné doteky, tanec, malování na tělo, užívání masek.

Autoři hry: Eriu Michaela Schwarzová, Hanka Řádová, Kateřina Vesselá

 

Co je to LARP?

LARP je hra, ve které hráči ztvárňují určité postavy, podobně, jako se tomu děje u improvizačního divadla. Pouze nehrajete pro publikum, ale pro sebe a své spoluhráče. Hlavním smyslem jako u každé hry je převážně zábava, ale také zážitky a emoce.

Dáváme našim LARPům vzdělávací rozměr, a proto je na konci každé hry krátká skupinová reflexe.

Na hru se přihlásíte vyplněním registračního formuláře, na jehož základě společně vybereme vhodnou postavu. Před samotnou hrou je třeba nastudovat vlastní postavu (kterou vám zašleme) a přečíst si  úvodní texty. Herní mechaniky a pravidla je třeba znát, ale před hrou je znova na místě zopakujeme a dovysvětlíme.

Hra se platí předem. Aby se mohla uskutečnit, je třeba přesný počet hráčů. Pokud vám do toho něco vleze, pokuste se prosím sehnat za sebe náhradníka a dejte nám hlavně vědět. Pokud neseženete, zkusíme to my a poplatek vám vrátíme. Pokud účast zrušíte pět dní před hrou a později, registrační poplatek propadá.

Struktura hry

  • Příprava:  vysvětlení pravidel, triggerů, herních mechanik, breefing jednotlivých hráčů
  • Samotná hra
  • Závěrečná reflexe

Celková délka hry, včetně přípravy a reflexe, je odhadována na 7 hodin.

Pravidla

„Rudá stop“ = okamžitá stopka. Pokud tohle uslyšíte od kohokoliv, okamžitě zastavte, vystupte z role a přeruště hru.

Ruka na hlavě = vystupujete z postavy a jednáte za hráče. Nejste tedy jako postava na scéně.

Respektujte předem domluvené fyzické hranice! Pokud si nejste během hry jisti nebo váháte, jestli si můžete k člověku něco dovolit, raději to nedělejte.

Zbytek pravidel bude upřesněn zde nebo až na místě.

Medailonky postav

 

Zar je kněz. Muž, který si pevnost svého postavení získal nejen hloubkou své víry, ale i velikostí své lásky ke svým dcerám a Lidu vesnice. Pro mnohé tak je skálou, o niž je možno se opřít. 

Ze všech svých sil usiluje o to, aby se pravidla dodržovala a bohové ctili. Neposlušnost Lidu vesnice vůči vůli bohů a důsledky, které by z ní mohly plynout, jej děsí. Jeho dcery nesmí ohrozit nic, dokonce ani ony samy ne. 

Zar je postava vhodná pro hráče, který bude ochoten hrát a ustát si názorovou pozici, která se může výrazně lišit od jeho vlastní, a v rámci přesvědčení své postavy vést i ostatní. Postava také připravuje a vede večerní rituál.

Mladší žena

Zia vyniká jako bojovnice a zároveň se ráda baví. Miluje dobrodružství, je hravá, zvědavá a nebojácná. Bojí se jen toho, že možná nikdy nezíská uznání svého otce. Je totiž jeho pravým opakem a ze svých zásad není příliš ochotná ustoupit.

V jejím světě není snad nic, co by se nedalo jednoduše vyřešit. Tedy, kromě vztahu se sestrou. 

Zia je postava vhodná pro hráčku, která se nebojí chovat výrazně a odlišně, než je v její komunitě běžné.  

Mladší, žena/muž 

Nevlastní dcera*syn kněze, která*ý má postavení spíše ve mezi staršími z Lidu vesnice. Je si blízká*ý jak s otcem, tak s náčelnicí, a jako jedna z mála mladých je podporuje v jejich způsobu vedení Lidu vesnice a prosazuje dodržování pravidel. Jejím*jeho velkým nadáním je pochopit ostatní, jejich sny a trápení. Chybí jí*mu však někdo, kdo by byl schopen pochopit ji*ho.

Tématem postavy je hledání jejího místa ve světě, rodině, společnosti. Zároveň jí její pozice dává příležitost sehrát roli důležitého jazýčku na vahách při rozhodování o dalším osudu Lidu vesnice.

Starší, žena

Tia má dvě stránky. Když je v roli náčelnice, dovede být rázná a sebevědomá, za což ji Lid vesnice uznává. V soukromí se ale podřizuje svému muži, vyrovnává se s těžkou osobní ztrátou a její vztah se synem není vzhledem k odlišnosti jejich pohledů na svět jednoduchý. 

Postava Tii má velkou zodpovědnost, ostatní se na ni v průběhu hry mohou obrátit, aby rozhodovala a vedla.

Starší, muž

Tami je bojovníkem tělem i duší. Dílem proto, že jej výuka boje baví, dílem proto, že schopnost fyzické obrany považuje za klíčovou pro bezpečnost jeho ženy a syna, které má moc rád, ale i celého Lidu Vesnice. Zároveň se ale rád baví, což se může se zodpovědností někdy dostávat do konfliktu. 

Tami plánuje a vede výuku boje.

Mladší, muž

Svět kolem je pro Taua plný barev, krásy a jasu a hodně věcí prožívá především sám v sobě. V současné době se setkává s tím, že po něm jeho okolí chce věci, které jsou v rozporu s jeho povahou, a vzhledem k jeho nekonfliktnosti je pro něj těžké najít řešení. 

Tau je vhodný pro hráče, který si chce zahrát především “dovnitř”, užije si ho však i  extrovert.

starší, žena

Abí coby bylinkářka nese zodpovědnost za zdraví celé vesnice a zároveň zastává roli moudré ženy, k níž se ostatní obracejí pro radu. O lidi kolem sebe velmi pečuje, přičemž nedělá velké rozdíly mezi rodinou a ostatními Lidmi vesnice. S dětmi proto nemá zvlášť úzký vztah. Bude muset řešit, jak se postavit k životním volbám své dcery. 

Postava Abí může být náročná z hlediska rodičovských témat.

mladší muž

Od ostatních postav se Aki liší tím, že mezilidské vztahy jsou pro něj druhořadé. Podstatné je poznání světa okolo něj a pochopení řádu, jímž se řídí. Během hry ale může dojít k tomu, že mu na některých lidech záleží víc, než si uvědomoval. Hráči by nemělo vadit, že možná bude muset ustát silnou opozici vůči ostatním, kteří dostanou od hry lepší argumenty pro své postoje.

mladší, žena

V životě Anu došlo v poslední době k velkému obratu – dřív se od matky učila léčit, ale když přišly vize od bohů, veškerou její pozornost zabralo náboženství. Dostává se proto do sporů s rodinou.
Vhodné pro silnou hráčku, která snese tlak okolí. Nemusí umět tančit, ale nemělo by jí vadit, že bude chvíli tančit pro ostatní hráče.